Tuesday, March 22, 2016

Keset Kaki Bermotif Ayat Suci Alquran Beredar di Malaysia

Piknikbontang.com-  Umat Muslim di Malaysia kembali dihebohkan dengan beredarnya keset kaki yang bermotif tulisan ayat Al Quran.

Dilansir Siakapkeli, Jumat (5/2/2016), keset kaki tersebut diketahui beredar di Johor Baru, Malaysia.

Dua toko yang menjual keset kaki bermotif Al Quran tersebut kini tengah diselidiki Kementrian Agama Johor.


"Kami telah mengambil tindakan terhadap dua toko yang menjual keset kaki yang menggunakan ayat Al Quran sebagai hiasannya."

"Dan ini jelas sebuah perbuatan yang menghina dan melecehkan umat Islam,"ujar Abd Mutalip Abd Rahim, staff
dari Kementrian Agama Joho.

Kementerian Agama Johor mengambil tindakan keras dengan menyita semua keset kaki bermotif ayat Al Quran dari dua toko bernama Taman Johor Jaya dan Taman Teratai.

"Sebanyak 360 keset kaki yang menggunakan pelapik mengandungi ayat suci Al-Quran dirampas dan keset kaki tersebut diproduksi di Malaka dan dijual di Johor,"ungkapnya.

Sementara itu, Presiden Persatuan Pemuda Puteri Malaya Bersatu (PERIMAU), Mohd Ridhwan Othman, mengatakan, banyak pihak yang melaporkan penemuan keset kaki bermotif ayat Al Quran ke PERIMAU.

"Kepada semua pihak yang memasarkan produk, tolonglah jangan membuat sesuatu yang bisa memancing keributan." "Masalah ini jelas sangat sensitif, dan kepada pihak terkait tolong segera selesaikan, jangan sampai kejadian ini terulang kembali,"ungkapnya.



Sumber: tolongshare.beritaislamterbaru.org

Keset Kaki Bermotif Ayat Suci Alquran Beredar di Malaysia Rating: 4.5 Diposkan Oleh: Unknown